We've Moved! Please visit our new and improved forum over at our new portal: https://portal.plumvoice.com/hc/en-us/community/topics

Issue playing French text (AT&T TTS engine)

Questions and answers about IVR programming for Plum DEV

Moderators: admin, support

Post Reply
vikas
Posts: 53
Joined: Wed May 13, 2015 7:46 pm

Issue playing French text (AT&T TTS engine)

Post by vikas »

Hi

I am facing issue when trying to play out French text as TTS. The engine starts playing the Tags instead of playing the text also it doesn't read out the complete text in French. On doing some research I found that the issue is the punctuation mark ( ’ ) in the text. I tried to escape these punctuation marks ( ’ ) using \ but that didn't work.

Please let me know how to fix this issue.
Note that I am using AT&T Natural Voices 1.4" as the TTS Engine. Sample code below.

Code: Select all

<prompt>
<speak xml:lang="fr_fr">
<voice name="Juliette" gender="female">
Le programme de cartes MasterCard Services financiers le Choix du Président prépayées et de recharge a été interrompu.  Les cartes continueront d’être acceptées comme mode de paiement jusqu’au 3 octobre 2016.  Veuillez donc utiliser le solde de votre carte d’ici cette date. Les fonctions de recharge et d’inscription cesseront le 28 juillet 2016. Nous vous remercions d’avoir utilisé votre carte MasterCard Services financiers le Choix du Président prépayée. Nous sommes désolés des inconvénients que cette interruption pourrait vous causer. Pour en savoir davantage, veuillez choisir une option à partir du menu principal.
</voice>
</speak>
</prompt>

support
Posts: 3632
Joined: Mon Jun 02, 2003 3:47 pm
Location: Boston, MA
Contact:

Re: Issue playing French text (AT&T TTS engine)

Post by support »

Hi Vikas,

When working with French text, the punctuation mark ( ’ ) must be replaced with ( ' ) in order to work with the UTF-8 character encoding used by the AT&T Natural Voices 1.4 TTS engine. We have tested your example with the punctuation replaced successfully:

Code: Select all

<prompt>
<speak xml:lang="fr_fr">
<voice name="Juliette" gender="female">
Le programme de cartes MasterCard Services financiers le Choix du Président prépayées et de recharge a été interrompu.  Les cartes continueront d'être acceptées comme mode de paiement jusqu'au 3 octobre 2016.  Veuillez donc utiliser le solde de votre carte d'ici cette date. Les fonctions de recharge et d'inscription cesseront le 28 juillet 2016. Nous vous remercions d'avoir utilisé votre carte MasterCard Services financiers le Choix du Président prépayée. Nous sommes désolés des inconvénients que cette interruption pourrait vous causer. Pour en savoir davantage, veuillez choisir une option à partir du menu principal.
</voice>
</speak>
</prompt>
Regards,
Plum Support

vikas
Posts: 53
Joined: Wed May 13, 2015 7:46 pm

Re: Issue playing French text (AT&T TTS engine)

Post by vikas »

Thanks. It worked.

Post Reply